אבטחת מידע וסייבר – עשה ואל תעשה

תוכן עניינים

אבטחת המידע של הארגון צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות. היום כולנו מסתמכים על תוכנות ואפליקציות רבות כשכל אחת מהן עשויה להוות פתח לפגיעה מצד גורמים עוינים. רוב הפריצות והפגיעות מתחילות מגניבת זהות וגניבת הרשאות. אימוץ רשימת פעולות שיש לעשות ורשימת פעולות מהן יש להימנע יכולה להגביר את הביטחון ולמגר את ניסיונות הפגיעה בארגון.  

המשימה – אבטחת מידע 

כל ארגון רוצה להתנהל בצורה מוגנת ומאובטחת. רשימת הפעולות הבאה היא התחלה לפעילות בטוחה יותר וניתן לאמץ אותה בכל ארגון, מכל תחום ובכל סדר גודל: 

  • חינוך משתמשים – כל אחד מעובדי הארגון, בכל דרג, צריך להכיר את הסכנות ולדעת כיצד הוא יכול לשמור ולהגן על המידע.
  • הדגשת חשיבות ההגנה – יש להמחיש את הסכנות, חשיבות ההגנה על המידע ואת הדרכים לשמור עליו.
  • גיבוי מקצועי – כל פעולה צריכה להיות מגובה בצורה מקצועית ותוך שימוש בתוכנות המותאמות למבנה הארגוני בלבד.
  • פתרונות ייעודיים – יש למצוא את הפתרונות היעודים לכל סכנה ולשלב אמצעי אבטחת מידע וסייבר למייל ול-URL.

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

אבטחת מידע וסייבר

היתרונות של אבטחת מידע בענן

המחשבים מלאים בתוכנות וכל אחת מהן עשויה להוות נקודת כניסה לפורצים. מרכיבי הגנה שונים יכולים להיות מותקנים על המחשבים, אך אם הם לא מתעדכנים באופן קבוע, הארגון עלול לחשוף את עצמו לפגיעה מגורמים עוינים. הפתרון הוא מעבר למערכת אבטחת מידע בענן, כולל מערכת היקפית עם ניטור מסביב לשעון המופעלת על ידי מיטב המתכנתים.

יצירת מערך מודיעין

דרגת ההגנה הראשונה היא דרגת המודיעין וכל ארגון זקוק לה. אבטחת מידע וסייבר צריכה להתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ועל צוותים מקצועיים המתמחים בתחום. אנשי המקצוע פועלים כדי למצוא את התוקפים הפוטנציאליים על ידי סריקת פורמים יעודים, התעדכנות במגמות וטכנולוגיות פריצה חדשות והתארגנות למניעת התקפה עתידית. הרעיון הוא למנוע את ניסיונות הפגיעה עוד לפני שאלו החלו להתרחש.

מניעת תקיפות

הארגון רוצה לשמור על המידע שלו אצלו מבלי שיגיע לגורמים עוינים ולהימנע ממצבים של פריצה וטיפול בה. דרגת המניעה היא המרכזית ומושקעים בה משאבים רבים. הרעיון הוא למנוע מהאקרים לגרום נזק, לחשוף מידע או לדרוש כופר. בניגוד לשירותי אבטחת מידע רגילים אשר מסתמכים על תוכנות היושבות על המחשבים השונים בארגון, אבטחת מידע וסייבר בענן כוללת התעדכנות בזמן אמת במערך האבטחה באופן רוחבי המשפיע על כל מרכיב בענן וכל זאת בלי להטריח את הארגון.

תגובה מהירה במקרה של ניסיון פגיעה

העברת הפעילות בענן מאפשרת למנוע התקפות אך במקרה ואלו לא נחסמות, הן יזוהו בשלבים ראשוניים ויפסקו על ידי אנשי מקצוע ומערכות הגנה הפועלים סביב השעון למען אבטחת הארגון. במקרה של פגיעה לא צפויה, המערכות יפעלו מיד וימנעו את התרחבות הנזק ואת הפגיעה במידע וכמובן מכאן, ימנעו הפסדים כלכליים ותדמיתיים. 

זיהוי פלילי של הגורמים הפוגעניים

זוהי דרגת האבטחה הגבוהה ביותר והיא מזהה את הפרופילים הספציפיים שעלולים לפרוץ לארגון. לאחר זיהוי הגורמים נעשה תהליך של שכלול מערך ההגנה. מתכנתים אחראיים על איתור מאפייני הפריצות, תכנון ופיתוח מערכות אבטחה אשר יתאימו לדפוסי הפריצה של התוקפים הפוטנציאליים. התוצאה היא רמת אבטחה גבוהה המותאמת לצרכי הארגון באופן ספציפי. 

אחריות משותפת לאבטחת המידע

כל ארגון זקוק לשמירה מפני האקרים ואין זה משנה מה גודלו. האקרים מחפשים את הקהל השאנן, שלא מתעדכן ושמסתמך (במקרה הטוב) על הגנה ישנה. אבטחת מידע בענן היא הפעולה הנכונה לכל ארגון והיא זו ששומרת על כל הנקודות הרגישות שבו.

שירותי אבטחת מידע וסייבר בענן יכולים להעניק את הרמה הגבוהה ביותר לארגון ועם זאת, יש צורך בלקיחת אחריות משותפת. ספקי מחשוב הענן יכולים להציע את הפתרונות המתקדמים ביותר אך אם הלקוח מפעיל תוכנות או אפליקציות שאינן מעודכנות, הוא עלול להוביל לחשיפת הארגון בפני גורמים פוגעניים. בדומה לכך, שימוש בענן שאינו מאובטח כראוי, מהווה סכנה ממשית. מכאן אפשר להבין כי האחריות על הארגון משותפת לכל הצדדים וכי ישנה חשיבות לפעילות פנימית תקינה.

רוב הארגונים לא יכולים להקדיש משאבים לאבטחה פיזית או וירטואלית. לכן ספק הענן צריך להציע את הפתרונות הטובים ביותר למניעת הסכנות השונות ועצירת גורמים עוינים מחדירה למידע הרגיש שבו. Okta הופכת את הארגון למוגן בזכות מספר כלים מתקדמים:

שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם