איך להגן על העסק שלך מפני איומי אבטחת מידע

תוכן עניינים

עסקים קטנים מתעלמים לא פעם מהאפשרות שיכול להיות שיוטלו עליהם איומי אבטחת מידע. המחשבה כי הגודל של הארגון לא מעניין את הגורמים העוינים עלולה להתגלות כטעות. 

תחושת הביטחון היא אשליה שעלולה לחשוף את העסק, העובדים, הספקים והלקוחות לפגיעה בפרטיות ובניהול המידע. כאשר המידע מגיע לידיים הלא נכונות המחיר גבוה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת המוניטין העסקי.

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

איומי אבטחת מידע

גורמים המאיימים על העסק 

כל עסק, קטן וגדול עשוי למצוא עצמו מתמודד מול איומי אבטחת מידע, פרצות למערכת והתקפות סייבר. גורמים אלו יכולים להגיע ממקורות שונים ולהתבטא בדרכים שונות:

1. הגורם האנושי

בשוגג או במזיד, הגורם האנושי הוא אחד האיומים שחלים על העסק. עובדים בארגון שיש להם הרשאות למידע, ספקי שירות שיכולים להיכנס למערכת, קבלנים ושותפים אשר חשופים למידע, הם חלק מהגורמים שיכולים להוביל לחשיפת מידע. הסיבה לכך תהיה חולשות מובנות במערכת (תוכנה או חומרה) ומתן הרשאות באופן שמאפשר למידע לזלוג גם לגורמים שלא בהכרח אמורים להיחשף אליו.

2. ארגוני פשע

בעידן הדיגיטלי ארגוני הפשע יכולים להופיע ללא פנים וללא צורה. הם יעילים ויכולים להחליט לפגוע בעסק כשיש להם אינטרסים כלכליים או אידיאולוגיים. ארגוני הפשע מוצאים פרצות במערכות המידע כשהם יכולים להשתמש בנתונים שהוציאו, למכור אותם למתחרים או לסחוט את העסק. כל זאת במטרה להרוויח מהמאמצים שהעסק השקיע לאורך הזמן ועל חשבונו.

3. ריגול תעשייתי

גורמים בעלי אינטרסים כלכליים ישתמשו בחולשה של העסק בניהול המידע וידעו לנצל אותה. הגורמים הללו יכולים להיות מתחרים ישירים אשר יאספו מידע על לקוחות העסק, דרך הניהול שלו, המצב הכלכלי ואחרים. הריגול יכול להתבצע גם ממניעים אידיאולוגיים כשבסיום המרגלים יפיצו את המידע לכל המבקש.

4. האקרים

ישנן שתי סיבות לפעילות האקרים. הראשונה היא מניע כלכלי כשהמטרה היא להרוויח דבר מה מהפריצה למערכת של העסק. האקרים יכולים למכור את המידע לגורמים חיצוניים או לבקש תשלום בתמורה לאי הפצתו. הסיבה השנייה לפעילותם היא סקרנות בלבד כאשר לא תמיד הם ישתמשו במידע שהשיגו אך הם עלולים לפגוע במערכת מתוך "משחק".

5. אקטיביסטים

בעלי מוטיבציה חברתית, פוליטית או אידיאולוגית. הם יכולים להיות בעלי אינטרסים שונים כאשר יש להם מטרת על שערכיה מתנגשים עם ערכי העסק. במקרה זה הרצון הוא לפגוע באופן ספציפי בעסק בשל אופיו ולא לצורך סחיטה או מכירת המידע. הפוגעים יכולים להיות מהארץ או מהעולם.

6. מדינות זרות

היום ברור כי ישנן מעצמות בעלי יכולת כלכלית גבוהה אשר רוצות לפגוע במדינות דמוקרטיות. ישנן דרכים שונות לפגוע בשלטון ובאזרחים ואחת מהן היא דרך העסקים הקטנים והגדולים. תקיפה מגורם זר יכולה להיות נגד עסק שנבחר בקפידה או כזה שנבחר באופן שרירותי רק בשל העובדה שהוא לא מוגן דיו ושאפשר לחדור אליו.

סוגים נפוצים של איומי אבטחת מידע

הגורמים אשר פועלים במטרה לפגוע בעסק (בכוונה תחילה או בזדון), יכולים לממש את האיום בדרכים שונות:

  • התקפה ישירה

מתבצעת בתכנון מוקדם כאשר ישנה מטרה לפרוץ לעסק הספציפי באופן ישיר וזאת כדי לרגל, לנקום (יכול להיות על ידי עובד, לקוח, מתחרה) או פשוט לצורך סקרנות.

  • פרצות אבטחה

ניצול באגים בתוכנות המשמשות את העסק. כשהפגיעה מזוהה מתחילה תחרות בין ההאקרים שמנסים לפרוץ למערכת לבין המתכנים שמנסים להפיץ תיקון לסגירת הפרצה.

  • סוסים טרויאניים

הכנסת תוכנה למערכות העסק במטרה לאסוף מידע באופן מתמשך ובכלל זה סיסמאות, נתונים, מידע על לקוחות ועוד. המטרה היא להשאיר פתח דרכו יוכל הגורם החיצוני להפעיל את הסוס הטרויאני ולהמשיך לפעול לאורך זמן.

  • וירוסים

פיסת קוד המופצת דרך דוא"ל ותוכנות שונות. הקובץ נראה לרוב תמים אך הוא מדביק את כל המערכת במהירות והווירוס ממשיך להתרחב ולגרום נזק רב למערכת המחשבים.

  • תולעים

מזכירות את הווירוסים אך פועלות באופן עצמאי כשהן מתרבות דרך שידור קבצים ובכך מדביקות את כל המערכת ומכבידות על התקשורת בין הגורמים השונים. יכולות לגרום למחיקת קבצים, שליחת קבצים באופן עצמאי ועוד.

  • ריגול – Spyware

תוכנות ריגול שונות יכולות להיראות תמימות כשהן מוצעות להורדה חינמית. בפועל הן מכבידות על המערכת וחמור לא פחות, אוספות מידע על המשתמש ומעבירות אותו ליוצרי התוכנה. 

  • Phishing

הודעה שמגיעה ממה שנדמה כמקור מוסמך אך בפועל מיועדת לאיסוף פרטים אישיים על ידי עידוד המשתמש למסור אותם "מרצונו".

  • DOS – Denial of Service

איום הרלוונטי לאלו שמריצים שרת WEB לאתר שיווקי או חנות אונליין. ההתקפה מיועדת להפיל את השרת על ידי הצפה בבקשות מזויפות וכך לעצור את פעילותו. 

  • DDOS – Distributed Denial of Service

זוהי תקיפה מתוחכמת אשר מתבצעת על ידי "צבא" מחשבים שמדביקים את הרשת בתולעת המאפשרת לפורץ להשתמש בה לייצור מתקפות. לא פעם הדבר מלווה בסחיטה כספית. 

  • דואר זבל

זהו אמנם לא איום אבטחה ישיר אך הוא יכול לפגוע ביעילות העבודה באופן שוטף. כמו כן, דואר זבל עשוי להכיל תוכנות מזיקות שמטרתן היא פגיעת Phishing.

להגן על המידע מבפנים ומבחוץ

ציינו לעיל מגוון רחב של איומי סייבר אשר עשויים לפגוע בכל ארגון וכן בעסקים קטנים ובינוניים. הפתרון דורש התייחסות לכל מרכיבי המערכת, לפני שהמתקפות מתרחשות. כלומר, עבודת מניעה יכולה לחסוך מהארגון עלויות, זמן רב ופגיעה בפעילות השוטפת ובמוניטין. פשיעת הסייבר מחייבת כל ארגון לחשוב על אמצעי התגוננות ומניעת הרס.

Unicloud הנציגה הרשמית של Okta בישראל, מציעה את טכנולוגיית אבטחת מידע בענן ברמה הגבוהה ביותר. היא נמצאת לרשות העסק ומאפשרת לו לשמור על רמת אבטחה גבוהה וכל זאת בלי לפגוע בחוויית המשתמש. העובד נמצא במרכז כשכל המערכות הארגוניות מונגשות ביעילות המרבית ובנוחות. התוצאה היא עובדים מרוצים, תפקוד שוטף ופשוט מול כל מערכת ואבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר.

דוגמה לכלי אותו מביאה Unicloud הוא  אימות כפול בהתאמה אישית – Multi Factor Authentication מבית Okta. הכלי מספק גישה מאובטחת למידע העסקי ולנתונים הרגישים ביותר בעסק, תוך אבטחה והגנה של זהות המשתמש. מבחינת העובד, החוויה נשמרת כפי שהייתה והוא יכול לבצע כל פעולה בתהליך הזדהות פשוט.

היום כל עסק חייב לדעת כי הוא עשוי להיות חשוף לאיום אבטחת מידע ואין זה משנה מה גודלו. Unicloud בעזרת Okta הופכת את ההתמודדות לפשוטה. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו כדי שנוכל לסייע גם לעסק שלכם.

שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם