איך לנהל זהויות בצורה חכמה?

תוכן עניינים

מהו ניהול זהויות וגישה (IAM)?

ניהול זהויות וגישה (IAM) היא מסגרת המאפשרת לארגונים להבטיח שרק לאנשים ולמכשירים הנכונים, יש גישה ליישומים, למשאבים ולמערכות הנכונות בזמן הנכון.

IAM מקיף את המדיניות, השירותים והטכנולוגיות השונות המאפשרות לארגונים לאמת את הזהות ורמת הגישה של כל משתמש בכל עת. אימות זה יכול להתבצע על ידי מוצר יחיד או להתפשט על פני מספר רב של תהליכים, תוכניות ושירותי ענן המספקים למנהלים שליטה ובהירות על זכויות הגישה של הפרט.

כדי לנהל ביעילות את הגישה, ארגונים צריכים לאמת שניתן לסמוך על המשתמש, ואז לאשר את רמת הגישה שהוא צריך.

מה הם אימות והרשאה?

אימות הוא התהליך של אישור שמשתמש הוא מי שהוא אומר שהוא. זהות המשתמש מאומתת לרוב באמצעות גורמי אימות כמו:

  • משהו שהם יודעים: מידע שרק המשתמש צריך לזכור, כמו אישורי הכניסה שלו, קוד PIN או שם הנעורים של אמו.
  • משהו שיש להם:מידע שרק למשתמש צריך להיות, כמו קוד באפליקציית סלולרי לאימות או אסימון אבטחה.
  • משהו שהם: גורם ביומטרי שרק המשתמש יכול לספק, כמו טביעת האצבע שלו, סריקת רשתית או זיהוי קולי.

הרשאה היא תהליך מתן הרשאה למשתמש לגשת לפונקציה או משאב ספציפיים. הרשאה מאפשרת למשתמש להוריד קובץ משרת, למשל, או לתת לו גישה מנהלתית ליישום חברה. תחילה על משתמש לאמת את זהותו לפני שיוכל להיות מורשה לגשת למשאבים נוספים, בהתאם להרשאות המוענקות לו.

IAM

מה גורם לאסטרטגיית IAM להיות מוצלחת?

מחקרי ה- IAM של פורסטר (Forrester) משנת 2019 מתארים כי ארגונים צריכים לנהל את גישת המשתמשים ליישומים ונתונים רגישים מבלי להשפיע על הזריזות העסקית, חוויית המשתמש או דרישות הציות. זה כולל התרחקות מתהליכי IAM ידניים, שימוש ב- IDaaS כדי להבטיח את ההחזר על ההשקעה האולטימטיבי, ובניית מקרה עסקי (business case) המותאם לצמיחה ולקבלת תמיכה מנהלתית.

כדי לעמוד ביעדים אלה, אסטרטגיית IAM מוצלחת:

  • לוקחת בחשבון את תפקידי הבינה המלאכותית, ניתוח ההתנהגות והביומטריה כדי לאפשר לארגונים לעמוד בדרישות הביטחון הנוכחיות בצורה טובה יותר.
  • מספקת שליטה הדוקה יותר בגישה למשאבים בסביבות עכשוויות כמו הענן ואינטרנט של דברים (Internet of Things)  כדי למנוע דליפות נתונים.
  • שומרת על תאימות, פרודוקטיביות ואבטחה, כולל אבטחת זהויות משתמשים ללא קשר למתי, איפה ובאיזה מכשיר הם משתמשים לגשת לאפליקציות, רשתות ומערכות. זהו קריטי לארגונים שמגדירים מדיניות עבודה מרחוק ומדיניות כוח אדם ויוצאים לטרנספורמציה דיגיטלית.

יישום הכלים והתהליכים של פתרון IAM מסייע לעסקים להגדיר מדיניות גישה וביקורת ברורה ומקיפה. הקמת מבנה זה מפחיתה את הסיכון לגניבת נתונים פנימית וחיצונית והתקפות סייבר, מה שבתורו מסייע לעסקים לעמוד בתקנות נתונים מחמירות יותר ויותר.

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

אילו כלים ותהליכים של IAM קיימים?

מערכות IAM מורכבות ממספר כלים ותהליכים המפשטים את משימת האספקה וההקצאה של המשתמשים, ניהול ובקרה על זכויות גישה מתפתחות ומניעת גישה לא מורשית. כלי IAM אופייניים כוללים:

 :Single sign-on (SSO)

פתרונות SSO מאפשרים למשתמש להשתמש רק בסט אחד של אישורים, כדי לאמת את עצמו בצורה מאובטחת ברחבי התשתית של ארגון, מבלי להיכנס לאפליקציות או מקורות נוספים. מסיר את הצורך של משתמשים לזכור סיסמאות מרובות, מה שמצמצם את הסיכון לאבדן סיסמאות או לגניבה.

:Multi-factor authentication (MFA)

נותן לעסקים את האפשרות לאמת בוודאות מוגברת שמשתמש הוא מי שהוא טוען שהוא. זה דורש מהמשתמש לספק מספר חלקים של אימות, שהם בדרך כלל שילובים של ידע, בעלות וגורמים ביומטריים.

:Lifecycle management (LCM)

מאפשר לארגונים לפשט את משימת ניהול נוף המשתמשים ההולך וגדל שלהם של עובדים, קבלנים, לקוחות ושותפים. מאפשר להתרחק מהקצאה ידנית לטובת גישה אוטומטית, קשרית, מונעת מדיניות, המספקת מבט מרכזי שמציג לאילו עובדים יש גישה לאילו מערכות וקבצים. LCM יכול לחסוך למחלקות IT ו- HR כמויות אדירות של זמן, תוך הבטחה שהעובדים יוכלו לגשת לכלים וליישומים הדרושים להם כדי לעבוד ביעילות.

:Centralized User and Device Directory

איחוד משתמשים והתקנים בתוך ספרייה מרכזית אחת המתחברת לכל היישומים שלכם, מבטל את המורכבות של ניהול מספר עצום של סיסמאות משתמש, ומדיניות אימות מרובה על פני מקורות ומשאבי ענן. מקטין את הסיכונים המתעוררים בהתקפות זהות, מבטיח שמשתמשים וסיסמאות מאובטחים ומשתלט על ניהול הסיסמאות על ידי איחוד מדיניות סיסמאות שונות. עוזר לעסקים להשיק אפליקציות במהירות רבה יותר תוך הפחתת עלויות IT, הגברת האבטחה ועמידה בדרישות המשתמשים.

שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם