החלק שחשוב לא לשכוח בתהליך טרנספורמציה דיגטלית בארגון

תוכן עניינים

התקופה האחרונה הובילה לשינויים משמעותיים ומהירים בשוק העבודה ולא רק. מנהלים ועובדים מוצאים עצמם כשעליהם להסתגל לדפוסי עבודה חדשים, לשינויים בתקשורת ועבודה מרחוק. תוכניות אשר נועדו לצאת לפועל בעתיד הקדימו את מועדן וכל זאת מתוך אילוץ. מהי הדרך להתנהל בעולם החדש שהתקבל? התשובה היא טרנספורמציה דיגיטלית.

מדובר בהרבה יותר מאשר שינוי טכנולוגיה רגעי אלא במערך עבודה שנועד להישאר כאן ולשרת את כל צרכי הארגון. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לכולם להטמיע את השירותים ולהגיע לקהל רחב כאשר גם אוכלוסיות שנדמה היה שעומדות בפני חסם, הצליחו לצרוך אותה. 

מהי טרנספורמציה דיגיטלית?

טרנספורמציה דיגיטלית מתייחסת לשינוי במבנים ארגוניים (ולא רק) כאשר הכלים הטכנולוגיים החדשים תופסים את מקומם של הכלים המסורתיים. אימוץ כלים אלו נועד לשפר את הביצועיים העסקיים, את התקשורת הפנימית והחיצונית. באמצעותם יכול הארגון להגיע לקהל חדש, במקומות שונים, כזה שהוא לא היה נגיש אליו לפני כן. 

היום אפשר לראות כי ארגונים רבים, מנהלים ואף עובדים, ממנפים את היתרונות הדיגיטליים. שימוש ברשתות החברתיות הופך את התקשורת לאישית יותר. הטלפונים הניידים מאפשרים לכולם לגשת לארגון מכל מקום. מוצרי הענן הופכים את הפעילות הארגונית לבטוחה הרבה יותר. אמצעים לניתוח מידע משפרים את הביצועים העסקיים וכולם יחדיו מאפשרים לתקשר בתוך הארגון ומול הלקוחות בקלות ובמהירות.

עסקים וארגונים יודעים כי נדרש מהם להיות בתנועה ולהתמסר לשינויים כל הזמן, אך עתה הם מהירים יותר מאי פעם. בכירים ומנהלים מבינים את החשיבות של אותם שינויים ואימוץ פתרונות לשיפור התקשורת הרב כיוונית ומכירים בכך שהטרנספורמציה הדיגיטלית מובילה את הארגון קדימה, בכל הרמות.

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

טרנספורמציה דיגיטלית

הליך טרנספורמציה דיגיטלית מוצלח

הדרך לדעת האם הטמעת השינויים הצליחה או לא תלויה בהגדרה הראשונית של הארגון הן מבחינת התהליך והן מבחינת היעדים. הארגון יכול לשים לעצמו מטרה להגדיל את מספר הלקוחות, להגיע לקהלים חדשים שלא הצליח לחדור אליהם לפני כן, להצליח במשימת שימור הלקוחות, להגדיל את העסקאות ועוד. 

הצלחת טרנספורמציה דיגיטלית היא כשהארגון עומד במטרות שלו וזאת תוך צמצום סיכונים ויצירת יתרונות על פני מתחרים. המטרה של הכלים החדשים היא לשרת את הארגון, לאפשר לו לעבוד בצורה יעילה וטובה יותר וכזו שמשרתת את כל חלקיו, מן הקצה אל הקצה.

ארבעת הטכנולוגיות המרכזיות שמובילות לפריצת דרך בארגון

בינה מלאכותית, הענן, האפליקציות והמובייל, הכניסו שינוי לכל תחומי החיים ולארגון. טכנולוגיות אלו שינו את האופן בו נעשים עסקים, את הרכישות ואפילו את הקשרים החברתיים. מדובר במהפכה של ממש אך היא עוד לא הגיעה לשיאה. 

טרנספורמציה דיגיטלית מביאה חדשנות אך בו זמנית חלק רואים את הקשיים בתהליך ולא מוצאים את הדרך להפוך את תוכנית הפעולה למציאות. אין להתייחס אל ההליך כטכנולוגי בלבד אלא לזכור כי מדובר על הליך ארגוני, תרבותי ותקשורתי. במהלך השנים נכנסו טכנולוגיות רבות לארגון והשינוי לא תמיד התקבל בברכה.

הדרך לקבל את השינוי היא לזכור כי נדרש שיתף פעולה בין כל הגורמים. על כל העובדים, בכל הדרגות, להבין את משמעות המהלכים. בנוסף, יש לציין בפני העובדים כי הם עצמם משמעותיים בתהליך וכי אימוץ הטכנולוגיות על ידם ישפיע לטובה על הארגון כולו. רתימת העובדים לתהליך מאפשרת להם להרגיש שייכים ולתהליך כולו להיות חיובי.

חשיבותו של הגורם האנושי בהצלחת התהליך

הגורם האנושי הוא זה שמוביל להצלחת תהליך טרנספורמציה דיגיטלית. עם הכלים החדשים בא גם הצורך להגן על הארגון ועל המידע שעובר ומאוחסן בו. פריצות אשר מתבצעות על ידי האקרים וגורמים עוינים אחרים עלולות להוביל לפגיעה משמעותית בארגון. לאוקטה יש את הכלים המתקדמים והיעילים ביותר להתמודדות עם פרצות האבטחה אשר נוצרו בשל מעבר לעבודה מהבית והתקשורת הדיגיטלית:

אימות כפול בהתאמה אישית – Multi Factor Authentication

עם הכלים של אוקטה, האבטחה הופכת לסטנדרט מובנה כאשר כל כניסה לארגון נעשית על ידי מתן סיסמה חד פעמית. תהליך הכניסה מותאם באופן אישי, דינמי וכל ארגון יכול לקבוע את מדיניות האבטחה שלו ואת הרשאות העובדים. כל זאת כשהמשתמש עובר חוויה פשוטה והארגון מקבל התראה מידית על כל פעולה חריגה.

הזדהות אחודה – SSO – Single Sign On

המערכת אשר מייצרת שקט בארגון ומאפשרת לו ליהנות מהרמה הגבוהה ביותר של אבטחת המידע. המשתמשים נהנים מכניסה מהירה לכל פונקציה רלוונטית והארגון נהנה משילוב כל היישומים ומערכות API במקום אחד. הארגון יכול להתיר או למנוע גישת משתמשים בהטמעה פשוטה של כל המערכות.

ניהול תהליך מחזור החיים של העובד בארגון – Lifecycle Management

במהלך חייו יכול העובד לשנות תפקיד, להתקדם ולעזור את הארגון. מרגע הקליטה ועד לעזיבה, חשוב שהשילוב יהיה פשוט וקל. מערכת ניהול מחזור חיי העובד בארגון מאפשרת לו להיטמע בקלות, לקבל גישה אינטואיטיבית לכל פונקציה רלוונטית בארגון ומאפשרת למנהל לתקשר מולו בדרך טובה ומקצועית יותר. 

 






שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם