רשות מקומית שיפרה את חוויית אזרחיה בזמן המגיפה ע״י שימוש בטכנלוגיה

תוכן עניינים

רבות נאמר על השינויים בתחום הטכנולוגי והדיגיטלי, אך מה שבאמת מניע ארגונים קדימה הוא האנשים. זו הסיבה לכך שאנחנו באוקטה אומרים: "האנשים שלך הם העתיד שלך". זה הרבה יותר מאשר סלוגן, זו תפיסה ואנחנו מאמינים שאנשים, לקוחות, עובדים ואזרחים, הם אלו שמניעים את השינויים הטכנולוגיים.

אוקטה מעניקה לארגונים ממשלתיים כלים להפוך את הקשר עם האזרחים לטוב יותר ועיר הבירה וושינגטון DC היא דוגמה מצוינת לכך. מחלקת הצרכנות והרגולציה, DCRA – Departments of Consumers and Regulatory Affairs אחראית לכך שהתושבים והעסקים בעיר יפעלו על פי ההנחיות הנדרשות. המחלקה משרתת מעל 700 אלף תושבים ואין כל ספק כי האתגר שלפניה גדול.

מדי יום מקבלת המחלקה מאות פניות מתושבים ועסקים במגוון רחב של נושאים. כמו כל עירייה, היא מספקת אישורים, היתרים, רישיונות ומטפלת בבקשות לביצוע ביקורות במבנים. כמו באתרים רבים שהוקמו עבור עיריות בארץ, DCRA הייתה צריכה להתמודד עם כמות גדולה של בקשות שהגיעו מיישומים שונים במערכת. היישומים השונים הוסיפו על הקושי להתנהל ולטפל בכל בקשה.

דוגמה לכך היא עסק קטן אשר היה צריך להגיש בקשה אחת באמצעות מספר יישומים. מבחינתו מדובר היה על כניסות מרובות, רישום הפרטים פעם אחר פעם ובזבוז זמן רב. לאחר מכן היה על העובדים במחלקה לעבור על כלל הנתונים מכל היישומים ולהצליב את המידע. הדבר דרש מהם השקעה של זמן יקר.

אוקטה הראתה ל-DCRA שאפשר לעשות זאת אחרת. יש דרך טובה יותר לנהל יישומים מרובים.

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

Government cyber security

להשתמש ביישומים שונים מנקודת כניסה אחת 

בתחילת הדרך מחלקת DCRA הסבירה לאוקטה כי אחת הבעיות של התושבים היא בצורך להיכנס לכל אחד מהיישומים בנפרד. ברור היה כי מדובר בבעיה בשני מישורים. במישור הראשון, התושבים צריכים לבצע יותר פניות דרך היישומים וזאת כיוון שהשירותים הפיזיים צומצמו במהלך המגיפה. במישור השני, העובדים היו צריכים להתמודד עם מספר רב של פניות ולא יכלו להמשיך להצליב את המידע.

המפתח לפתרון הבעיה הוא ביטול הפניה דרך בקשות שונות. אוקטה הכירה למחלקה את פתרון ההזדהות האחודה  SSO – Single Sign On. הטמעת הפתרון מאפשר לתושבים להגיש כל בקשה, בכל יישום, לאחר שיצרו פעם אחת בלבד שם משתמש וסיסמה. 

הרווח הוא כפול. הזדהות אחודה, SSO, הופכת את השימוש ביישומים להרבה יותר פשוט עבור התושבים ובו זמנית מקל על העובדים במחלקה לאתר ולטפל בבקשות התושבים. הפתרון חסך ל-DCRA זמן רב ובמקום שהעובדים יהיו מתוסכלים מאיתור המידע, הם התפנו לתת שירות ולטפל בפניות התושבים.

שדרוג אבטחת המידע דרך אימות רב מערכתי

במקביל לצורך בניהול טוב יותר של כלל המערכות, ברור היה למחלקת DCRA שישנה עלייה בפגיעות סייבר. אוקטה והמחלקה לא רצו להשאיר שום דבר ליד המקרה ולכן ההחלטה שהתקבלה הייתה לשדרג את מערך האבטחה תוך הקלה על ניהול המשתמשים. למחלקה היו שלוש מטרות:

  1. יכולת לאמת את מי שביצע את הפניה.
  2. יכולת לבצע מעקב אחר השירותים שהתושבים משתמשים בהם.
  3. ביצוע אימות ומעקב בצורה הפשוטה והאינטואיטיבית ביותר.

פתרון ניהול גישת זהויות – IAM – Identity Access Management של אוקטה ענה בדיוק על הצרכים הללו. הטמעת הפתרון מאפשרות למחלקה לזהות כל משתמש ולוודא כי אין פניות לא אמיתיות. המערכת עובדת עבור הארגון והיא מזהה מצבים בהם המשתמש מנסה לגשת למספר יישומים בצורה לא תקינה. המערכת מזהה התנהגויות חשודות ויכולה לצמצם או לחסום גישה ממשתמש במקרה שהיא מזהה סכנה. כל זאת בגיבוי מערכות מלא ואבטחת סייבר.

IAM הוא פתרון הזדהות דיגיטלי שמאפשר למנהלי המערכת לעקוב אחר המשמשים ביישומים ולשלוט בבקשות בקלות. כל זאת מנקודה אחת בלבד, בלי להיכנס ליישומים רבים ובלי צורך להצליב מידע כפי שנעשה לפני כן. 

מענה מקצועי וחוויית שימוש יוצאת דופן

עבור DCRA הטיימינג לא היה יכול להיות מוצלח יותר. כמו עיריות רבות ברחבי הארץ ובעולם, גם המחלקה הנוכחית חוותה בשנת 2020 עלייה משמעותית בפניות מצד התושבים. המחלקה הייתה צריכה להיות יצירתית ולהתייעל ככל האפשר כדי להצליח לענות על בקשות התושבים. הטמעת הזדהות אחודה SSO של אוקטה אפשרה למחלקה לתת מענה טוב יותר לתושבים וכל זאת כשהגישה ליישומים ידידותית וחוויית המשתמש חיובית.

אוקטה מספקת עבור DCRA שני פתרונות דיגיטליים מתקדמים. מאז הטמעת היישומים, המחלקה קיבלה עשרות אלפי פניות וטיפלה בהן בהצלחה. אוקטה זכתה למשוב חיובי נלהב כשהמשתמשים דיווחו שהחוויה שלהם בשימוש במערכת הייתה מאוד מספקת.

הטרנספורמציה הדיגיטלית שעבר ארגון DCRA היא דוגמה מצוינת לאופן בו יוזמות טכנולוגיות מונעות על ידי האנשים שהן משרתות. ההצלחה מובילה את המחלקה להתרחב ולהגדיל את שירותיו על פי הצורך.

יישומי אוקטה בארגונים ועיריות

מאז ומתמיד המחלקות השונות בעירייה היו צריכות לתת שירות לתושבים ביעילות. מגפת הקורונה הגדילה את כמות הפניות דרך האתרים והיישומים והפכו את הטיפול בהן למאתגר יותר. אוקטה נותנת פתרונות מתקדמים עם דגש על שימוש אינטואיטיבי ומאובטח שהופך את האתגר לפשוט יותר.

אוקטה שמחה לקחת חלק בשיפור השירות לתושב. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולגלות כיצד נוכל לעזור לכם ליצור חוויה דיגיטלית מאובטחת, יעילה ונעימה יותר. 

שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם