כיצד חברות Fully Remote יכולות ליצור תרבות אבטחה מההתחלה

תוכן עניינים

מאז שנת 2020 מיליוני עסקים וחברות עברו לעבודה מרחוק או עבודה היברידית אשר משלבת בין עבודה מרחוק לעבודה בארגון. מה שהתחיל כהכרח הפך מהר מאד ליתרון עבור המעסיקים והעובדים ואף שיפר את הפרודוקטיביות ושביעות הרצון של כל הצדדים. 

עבודה מרחוק או עבודה היברידית מביאה יתרונות רבים לחברה או לארגון ובתוך כך הפחתת עלויות התפעול ושמירה על בטיחות העובדים. היתרונות הללו מובילים לכך שיותר עסקים, חברות וסטארט-אפים מאמצים את הסביבה ההיברידית. עם זאת, לצד היתרונות הרבים, ישנו אתגר אחד משמעותי והוא אתגר אבטחת המידע אשר הפך למורכב עוד יותר. 

תרבות אבטחת המידע יכולה להיות אחת מהיתרונות של החברה. בתכנון נכון ויצירת הרגלים חיוביים, אבטחת המידע יכולה להפוך ממטלה למקור גאווה. בעוד שאצל חברות ותיקות כבר קיימת תרבות אבטחה, חברות חדשות ובהן גם סטארט-אפים יכולים לנצל את המודעות הגבוהה ולמזער את סכנות האבטחה כבר מהרגע הראשון.

חשיבה על אבטחת הסייבר בשלב מוקדם ככל האפשר

המעבר לעבודה היברידית או "מהפכת העבודה מרחוק" התרחשה מהר יותר מכפי שאפשר היה לחזות. הדבר הוביל לכך שמחלקות ה-IT עדיין מנסות להדביק את הקצב כדי לעמוד בפני הסכנות השונות. חברות ותיקות נאלצו לשנות את כללי האבטחה, לשנות הרגלים ותהליכים ישנים ולהטמיע חדשים. הדבר הוביל לכך שלא פעם החברות הקלו בפרוטוקולי האבטחה והשאירו את עצמן חשופות בפני גורמים פוגעניים.

מאז שהחלה מהפכת העבודה מרחוק המודעות לאבטחת המידע הולכת וגדלה ויותר אנשים מדברים על הסכנות ומודעים להן. יותר חברות משקיעות בפתרונות אבטחה וזאת ללא קשר לגודל שלהן. המגמה ברורה וההבנה כי אבטחה טובה היא אחת ההשקעות הטובות והחשובות שהחברה יכולה להיכנס אליה. 

אבטחת מידע טובה היא הרבה יותר מאשר השקעה בתשתית והעסקת מומחים. היא הכשרה של כל העובדים ובניית תרבות אבטחה באופן רוחבי. הגישה היום ברורה והיא שיצירת הגנה היא החשובה והיא זו שמאפשרת למנוע פרצות מידע וההגנה צריכה להיות בכל מרכיב בחברה ובכל נקודה בה מעורב מרכיב אנושי. 

ככל שהחברה מקדימה לשים דגש על אבטחת מידע והופכת את הפעולות לטבעיות וחלק בלתי נפרד מהפעילות השותפת שלה, כך היא יכולה להיות מוגנת יותר במינימום מאמצים. העובדים צריכים להבין כי כל פעילות שלהם כולל כניסה לאפליקציות, לאימיילים ולרשת, יכולה להוביל לפתח עבור גורמים זדוניים ואפשר למנוע את כניסתם.

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

עבודה היברידית

טיפוח תרבות אבטחת מידע בכל נקודת עבודה

אחד הדברים החשובים ובוודאי לחברות בתחילת הדרך הוא ליצור תרבות אבטחת מידע כך שכל נקודה תהיה מאובטחת. המעבר לעבודה מהבית או עבודה היברידית יצר לא מעט אתגרים כאשר העובדים יכולים לבצע את המוטל עליהם מכל מקום וממכשירים שונים. לדוגמה, הם יכולים להסתכל או לענות על אימיילים מהמחשב הנייח או מהמכשיר הנייד. כל נקודה כזו יכולה להיות רגישה לפריצות ולכן חייבת להיות בטוחה.

טקטיקות הפחדה לא יכולות לעבוד ואינן נכונות. העובדים עלולים לחשוף את החברה לגורמים פוגעניים אך הם לא יעשו זאת בכוונה לפגוע. לכן, הדרך הנכונה לפעול היא להסביר לעובדים את חשיבות אבטחת המידע וכיצד עליהם להשתמש בכל אפליקציה ובכל תוכנה. ככל שהם ידעו טוב יותר כיצד לעבוד כך הם יוכלו להגן על החברה, בכל מקום בו הם נמצאים. 

בתרבות של אבטחת מידע יוצרים הרגלים שהם חלק בלתי נפרד מהשגרה. כל אחד ואחת מרגישים אחריות אישית ובכך מקלים על מחלקת ה-IT להתמודד עם האתגרים השונים. לצד ההבנה של כל עובד ועובדת כיצד עליהם לנהוג יש לדאוג לכלים הנכונים והמתאימים שיאפשרו לחברה להתנהל בצורה חכמה, באופן אינטואיטיבי.

כלי עבודה מתקדמים לאבטחת מידע

אימוץ הכלים הנכונים חשוב לאבטחת המידע. כל חברה צריכה להטמיע מערכת הזדהות אחודה אשר מאפשרת לכל עובד להיכנס לכל היישומים הרצויים מתוך סיסמה אחת. מחלקת ה-IT יכולה לנהל את מחזור חיי העובד, לתת גישה ליישומים הרצויים ולקבוע האם לצמצם את הגישה או להרחיב אתה בכל רגע נתון. המערכת יודעת לפתוח את הגישה בהתאם למה שנקבע בלי שהעובד יצטרך לבצע פעולות מיוחדות.

יוניקלאוד מטמיעה בארגונים וחברות את הכלים המתקדמים של אוקטה. מערכת הזדהות אחודה מאפשרת לנהל סיסמאות ממקום אחד, בקלות כשכל עובד יכול לבצע את המוטל עליו בלי להתעכב בתהליך הכניסה לכל אחת מהאפליקציות. כל זאת תוך שמירה על אבטחת המידע והקלה משמעותית על מחלקת ה-IT.

אימות כפול בהתאמה אישית מסייע לארגונים ולחברות להימנע מגניבת זהויות והרשאות. הדבר מבטיח לארגון הגנה מלאה תוך שמירה על יעילות העבודה ותהליך הזדהות פשוט ואינטואיטיבי.  

שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם