6 שלבים להטמעה מוצלחת של אוקטה

תוכן עניינים

בכל הנוגע לטכנולוגיה, היום אנחנו עובדים בצורה שונה מכפי שעבדנו לפני עשור. יותר עסקים וארגונים מאמצים את הטכנולוגיה, מסתמכים על פעילות בענן וכמובן מתחברים לאינטרנט ומוסיפים לרשת מכשירים חכמים. השינוי דורש הגנה על זהויות המשתמשים כך שהם יוכלו לגשת באופן מאובטח לכל תוכנה וכלי דיגיטלי.

בארגונים גדולים העובדים, הקבלנים, השותפים, הספקים והלקוחות זקוקים גישה למערכות שונות ולנתונים באופן זמין ומהיר. ללא מערכת אחת לזהות המשתמש, קשה מאוד לנהל את האבטחה ולפעול בצורה רציפה ללא התערבות של מחלקת ה-IT. הצורך הוביל את הארגונים ליצור ולשלב בין פתרונות, מה שלא פעם הוביל למגבלות ואתגרים חדשים.

אוקטה נבנתה מתוך מטרה לעזור לארגונים ולחברות להתמודד עם האתגרים השונים, בקלות. המטרה היא לאפשר לכל חברה להמשיך להשתמש בטכנולוגיות שהיא רגילה אליהן, תוך הגנה על זהות המשתמשים. כל זאת תודות לאוסף פתרונות שנכנסו לחבילה אחת ומאבטחת את כל המשתמשים, בכל היישומים והמערכות שהם משתמשים בהם.

כחלק מהשירות, חברת יוניקלאוד אשר מטמיעה את הפתרונות של אוקטה בארגונים, בוחנת את אופן הפעילות וממליצה על המוצר המתאים ושיטות העבודה שיתאימו לכל ארגון. כחלק מהעבודה נבחן את המערכות השימושיות בארגון ונקבע כיצד לאחד אותן כך שיכנסו תחת פלטפורמת זהות אחת. הדבר מתבצע בהליך שפותח באופן קפדני וכולל שישה שלבים להטמעת אוקטה שעוזרים לארגון לצמוח בסביבת IT מאובטחת.  

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

הטמעת אוקטה

שלב ראשון – היכרות עם העסק והכנה

אין שני ארגונים שזהים לזה לזה ואין שני פרויקטים זהים. אין זה משנה מה היקף הארגון, יוניקלאוד לוקחת את הזמן להכיר אותו, להבין את המוכנות שלו ולבחון את האתגרים השונים. לאחר מכן נספק הערכה של מוכנות הארגון ליישום ופריסה של אוקטה. כל זאת כדי להבטיח את הצלחת התהליך. שלב זה הוא הזמן הטוב ביותר לדון בצרכים האסטרטגיים של הארגון כשנרצה להבין:

  • מה חזון ארוך הטווח של הארגון?
  • מהי הבעיה שהארגון מנסה לפתור?
  • מהי מסגרת הזמן ליישום הפתרונות?
  • האם ישנם שותפים טכנולוגיים נוספים שמעורבים בתהליך?
  • האם ישנו צוות לניהול נושא האבטחה והאם נוכל לסייע להקימו?

השיחות הראשוניות מאפשרות לנו להבין את גישת היישום הטובה ביותר לארגון. הן מאפשרות להוציא לפועל פרויקט מוצלח בדרך היעילה ביותר. 

שלב שני – יצירת תוכנית ברורה

המפתח ליישום מוצלח של הטמעת אוקטה הוא תוכנית ברורה ומקיפה. אנו מתחילים לתכנן את הפרויקט, לעצב תוכן, לבנות סדנאות, לתאם את העבודה עם כל המשתתפים ולקבוע לוחות זמנים. כל דבר מתוכנן ומתוזמן עם ציר זמן ברמה גבוהה כולל סקירה מעמיקה שבוחנת את התקציב, המשאבים, הסיכונים והמשימות שידרשו. בשלב זה נרצה לענות על כל השאלות הבאות:

  • כיצד מתנהל ה-IT כרגע?
  • מהם היעדים בדרך למטרה הסופים?
  • איך נמדוד את ההצלחה לאורך הדרך?

המטרה שלנו היא לתכנן את היישום המוצלח והחלק ביותר לפרויקט, להעריך הזדמנויות ולדאוג להכשרה מתאימה על מרחב הזהויות כדי לאפשר לארגון ליהנות מערך המוצרים בטווח הארוך.

שלב שלישי – עיצוב הפתרון

המפתח ליישום מוצלח של הפתרון הוא עיצוב יסודי שלו. לשם כך יוניקלאוד מפיקה סדנאות מתוכננות ללימוד אוקטה, משתפת איתך פעולה באופן מלא, עורכת מפגשים יעילים וממוקדי עיצוב שבאות לענות על השאלות הבאות:

  • מהן הנקודות בהן הכי קשה לצוות, למחלקה או לארגון להתמודד עם המודרניזציה?
  • אילו מחסומים ישנם כרגע בשיטת העבודה הנוכחית?
  • אילו פתרונות יכולים לעזור להתמודד עם אתגרי הזהויות הגדולים ביותר?

אנו מיישרים קו לפי הפתרונות המתאימים לארגון באופן אישי ומספקים עיצוב עוצמתי התואם את התצורה הספציפית שנדרש לו.

שלב רביעי – הגדרת הפתרון המתאים לצרכי הארגון

ברגע שישנה תוכנית ועיצוב, מתחילים בבניית הפתרון המתאים לארגון. הצוות אשר כולל אנשי מקצוע בניהול זהויות עם ניסיון רב בתעשייה עובד בצמוד לבעלי העניין מתוך הארגון ומספקים מומחיות תצורה, פיתוח וניהול פרויקטים לצורך פריסת הפתרונות הטובים ביותר. 

בעזרת הפגישות והסדנאות מגדירים את Okta Identity Cloud והוא מיושם אל תוך המוצרים הספציפיים הנדרשים. בשלב זה מפתחים גם יישומים ותוכנות נוספות שיענו על הדרישות של הארגון. התצורה הסופית עשויה להיות הכלאה של פתרונות צדדיים של אוקטה והתאמות אישיות שמתבצעות על ידי יוניקלאוד ושמשרתות את התהליכים העסקיים. 

שלב חמישי – בדיקה ואופטימיזציה של הפתרונות

ברגע שישנן ההגדרות ונבנה הפתרון, יש לוודא כי אנו עומדים בציפיות. בשלב זה נבחן את אופן העברת הנתונים, נייעל את התהליך ונהפוך את תהליכי הניהול לפשוט יותר. כל זאת כדי להבטיח את יישום מדיניות האבטחה, שילוב הפתרון החדש עם היישומים הקיימים וכשאנחנו מוודאים כי השותפים, הלקוחות והעובדים יוכלו להשתמש בו.

בשלב זה נרצה לוודא כי לא פספסנו דבר. נבצע בדיקה יסודית ושיטתית, נבחן את אבני הדרך היום-יומיות, השבועיות והחודשיות עד לפעולות הרבעוניות ושנתיות לרבות בחינת תרחישי אירועים משמעותיים. צוות המומחים עובד עם צוות הארגון כדי להבטיח שהפתרון של אוקטה מוכן לעלות לאוויר. אנו עובדים יחד בשלושה שלבים:

  • תכנון – אנו מזהים את כל המערכות והאינטגרציות שדורשות בדיקה ופורסים את אסטרטגיית הבדיקה היעילה ביותר.
  •  בדיקה – אנו בוחנים את המערכת מן הקצה אל הקצה כדי להבטיח שהכל פועל בצורה חלקה על תשתית הארגון.
  • הטמעת אוקטה – אנו מסייעים לשלב את המערכת בארגון כולל הדרכה וזאת כדי להבטיח ולוודא שהפתרון של אוקטה פועל בצורה חלקה.

שלב שישי – פריסת הפתרון בבטחה

לאחר בדיקת הפתרון החדש, הארגון כמעט מוכן לפריסה והמילה "כמעט" חשובה. ישנם מספר גורמים שחשוב להביא בחשבון והראשון הוא המשתמשים, ויש לשאול את השאלות הבאות:

  • האם הצוותים, השותפים והלקוחות מבינים את הטכנולוגיה החדשה?
  • האם המשתמשים הוכנסו ביעילות למערכת החדשה ויש להם גישה נוחה וחסרת חיכוך?
  • האם יש לארגון את כל הכלים הנדרשים לתעד ולטפל בבקשות נכנסות?

אם התשובה לאחת השאלות היא "לא" יש לפתח אסטרטגיית תקשורת לפני ההשקה ולעדכן את המשתמשים בנדרש כך שידעו כיצד להשתמש במערכת. 

בשורה התחתונה, הכוונה היא שאין להניח שהמסע הסתיים רק בשל התקרבות למטרה. שלב הפריסה יכול לכלול החלטות מורכבות וחשובות כמו איך ומתי לעלות לאוויר. עדיף להקדיש זמן כדי לוודא שהארגון מוכן ב-100% במקום לצאת לדרך עם פתרון שאינו שלם.

בזמן שהארגון בוחן את מוכנות העלייה לאוויר, אנחנו עוזרים לו להתכונן לכל אפשרות ולכל פעולה שעשויה להשפיע על הארגון. הצוות שלנו עומד לרשות הארגון כדי לעזור לפתור כל אתגר ובסיוע להערכת ומדידת ההצלחה.

מבחינתנו, פרויקט מוצלח הוא ניצחון לכולם וחשוב להקדיש את הזמן לביצוע ניתוח מעמיק ולהבין מה עובד ומה לא. זו הסיבה שחשוב לנו לראות כי הגשמנו את מטרת הפרויקט, הובלנו לביצוע ולתוצאות הסופיות בצורה הנכונה והמותאמת ביותר לארגון. אנו שואפים לשמור על קשר עם הלקוחות והצוות שלנו יהיו מוכן לסייע בפרויקט הזהויות הבא.

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

שלב 0 – גישה פרואקטיבית

ארגונים רבים חוששים מהתחייבות לפתרונות כשרב הנסתר על הגלוי. ברור להם כי תכנון ויצירת מפת דרכים אל המטרה יכולים לעזור מאד אך הם לא רוצים להתחייב מיד לשילוב היישום. ביוניקלאוד מבינים את הדאגות ולכן אנו מציעים גם את שלב 0 (אפס) – הזדמנות לשתף פעולה עם המומחים שלנו, בלי לחץ וללא התחייבות לאימוץ כל ההתקשרויות מקצה לקצה.

שלב 0 בהטמעת אוקטה כולל תהליך הכנה ועיצוב יעיל של מומחי השירותים המקצועיים שלנו. התוצאה היא מתן המלצות למדיניות עתידית של ארכיטקטורת הזהויות והתשתיות הדרושות כדי להגיע אל היעדים הארגוניים. יוניקלאוד שלב 0 טוב לארגונים שונים:

  • ארגונים אשר רוצים להשתמש בפתרון זהויות כוח אדם מתוחכם ורב שלבי.
  • ארגונים בעלי צרכי זהויות מורכבים או כאלו שדורשים התאמה אישית רחבה ומאתגרת.
  • ארגונים שרוצים להכיר את יוניקלאוד ואת המוצרים והתכונות של אוקטה ולהבין כיצד אלו יתאימו לצרכים העתידיים שלהם.
  • ארגונים שסקרנים לגלות כיצד הארכיטקטורה הנוכחית שלהם תשתלב עם שיטות העבודה המומלצות לניהול זהויות.

הצוות שלנו דואג לתיעוד כל התהליך כך שאפשר יהיה להשתמש במידע לעיון, הדרכה מקיפה ולבחינה מעמיקה של התהליך.

הטמעת אוקטה

האבחון של יוניקלאוד: להביט קדימה

ללקוחות קיימים שלנו אנו מציעים התקשרות מיוחדת שנמשכת 4-2 שבועות וזאת כדי להראות ולהציג את המצב הנוכחי וכיצד ניתן לשפר אותו בהתבסס על היעדים העסקיים של הארגון. צוות המומחים שלנו יבצע ניתוח מקיף של תשתיות הזהויות של אוקטה וישתמש בנתונים כדי לחדד את הצרכים והפתרונות. בסיום הצוות יקבע המלצות לארכיטקטורה עתידית, שתותאם באופן אישי לארגון, לצרכיו ולמטרותיו. 

הליך האבחון שלנו הוא הזדמנות מצוינת ליישר קו עם שיטות העבודה המומלצות וזאת כדי להבטיח כי תצורת אוקטה הנוכחית אכן מתאימה באופן מלא לאתגרי הזהויות והאבטחה. זוהי הזדמנות לסקור את פריסת אוקטה, אופן השימוש בפתרונות ובחינת היעילות שלהם. כמו כן, האבחון מאפשר להעריך את מידת ההתאמה של התשתית הנוכחית עם המוצרים והתכונות העדכניות ביותר.

תהליך זה מאפשר לוודא כי הארגון אכן מגיע ליעדים שהוא עצמו הגדיר. הוא מסייע למנהלים ולנושאי התפקידים הרלוונטיים להבין כיצד להפעיל את הפתרון של אוקטה וזאת גם אם הצוות שהיה מעורב בהטמעה כבר לא נמצא בארגון.

בסיום התהליך הצוות של יוניקלאוד ימליץ על פעולות ברות ביצוע שאותן אפשר יהיה ליישם בארגון באופן מיידי. המלצות אלו יכולות לכלול שינוי תצורה פשוטים, אימוץ של שיטות עבודה חדשות חדשות, שימוש בתוכנות חדשות או הצעות ארכיטקטורה כוללות. 

ההבטחה של יוניקלאוד: אנחנו כאן לאורך הדרך

הצוות שלנו עומד לרשות הארגון בכל שלב של מסע פריסת הכלים של אוקטה. גם אם התכנון והביצוע מיושמים על ידי הצוות של הארגון או על ידי צד שלישי, אנחנו נמשיך להעמיד לרשות הארגון את הצוות המקצועי שלנו כדי להבטיח שהפריסה תואמת את שיטות העבודה המומלצות. כך נוכל להבטיח שהארגון יהנה מכל היתרות ומהניסיון שלנו בפריסת הפתרונות בקרב אלפי לקוחות.

צוות המומחים שלנו יבצע בדיקות יזומות בכל אחד משלבי הפריסה, יספק ביקורות מעמיקות והערכות שיעזרו לארגון להשיג הצלחה בתהליך תוך הפחתת הסיכונים שעלולים להיגרם משגיאות. הפיקוח, הביקורת והדו"חות שהארגון מקבל מתמקדים בתחומים הבאים:

  • מוכנות הארגון לפרויקט
  • אופן תכנון הפרויקט
  • עיצוב עתידי 
  • העברת הנתונים
  • מגבלת תקציב ותכנון ביצועים
  • הכנת מבחנים מקדימים
  • תכנון פריסה

תהליך המסירה, Okta Professional Service מסייע לארגון ולכל השותפים לדרך. אנו מספקים הדרכה על פי הצורך כשזו מתייחסת לכל תרחישי הפריסה. הדבר יכול להועיל לארגון ואנחנו ממליצים לכלול זאת בתקציב כבר בשלב הראשוני של הפרויקט מאשר ליצור קשר באמצע הדרך. 

כשהצוות של יוניקלאוד משתלב כבר מהרגע הראשון אנחנו יכולים להבטיח תקשורת מלאה, מיפוי הצרכים ולמקסם את הערך שאנחנו יכולים לתת לארגון. 

לסיכום – ההצלחה של הארגון היא ההצלחה שלנו

ניהול זהויות נכון יכול להניב החזר גדול על ההשקעה. העובדים, השותפים, הספקים וכל מי שמשתמש ביישומים של הארגון יכולים למצוא אותם ולהתחבר אליהם בצעד אחד מאובטח. ארגונים כבר לא צריכים להתפשר ולבחור בין אבטחה לבין פרודוקטיביות.

צוותי IT יכולים לפנות את הזמן שהושקע בעבר באיפוס סיסמאות לאימוץ פתרונות חדשניים. תודות לפתרונות של אוקטה ארגונים וחברות יכולים לשלב יישומים מורכבים בזמן קצר, להזמין פתרונות ושירותים מותאמים אישית ולקבל תמיכה מלאה מהמומחים שלנו, בכל שלב.

עם השירותים המקצועיים שלנו, ביטחון העבודה בענן נמצא בהישג יד.

שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם