Zero Trust – עבר, הווה ועתיד

המעבר לעבודה היברידית העלה את הצורך בפתרונות טובים יותר. אבטחה מבוססת מיקום כבר לא יכולה לתת את המענה הנדרש ובמקומה נכנסת אבטחת Zero Trust

תוכן עניינים

לפני עידן Zero Trust

העשור האחרון הביא איתו שינויים רבים כאשר שלושה מהם השפיעו באופן משמעותי על עולם העבודה. השימוש במכשיר הנייד עלה, שירותי הענן הפכו לפופולאריים יותר ושירותי SaaS השתלבו בארגונים רבים. השינויים הללו השפיעו וממשיכים להשפיע על האופן בו אנחנו עובדים, מנהלים, מעסיקים וצורכים מידע. עולם העבודה השתנה והוא כבר מזמן לא מאופיין בשמונה שעות עבודה ביום, חמישה ימים בשבוע. היום הוא מאופיין בחיבור לרשת הארגונית מכל מקום ובכל זמן.

התפתחותם וזמינותם של המחשבים הניידים והמכשירים החכמים הובילו לשינויים משמעותיים בארגונים. בנוסף, הגיעה המגפה אשר הובילה לכך שבין לילה רבים עברו לעבוד מרחוק או באופן היברידי. השינויים הובילו לצורך ולרצון להתייעל וכך יותר ארגונים מצאו עצמם מעבירים את המשאבים הכבדים מהחומרה המקומית אל סביבת הענן הציבורי. הארגונים החליפו את האפליקציות הארגוניות המסורתיות באפליקציות SaaS ועם שינויים אלו הגיעו דרישות IT ודרישות אבטחת מידע חדשות ומסובכות. 

השינויים הרבים, שחלקם קרו ברגע, הובילו לצורך למצוא פתרונות לשמירה על עלויות תפעול נמוכות לצד השגת תפוקה גבוהה ותוך כדי להתגבר על אתגרי האבטחה החדשים. אם בעבר תשתית אבטחת הרשת המסורתית התבססה על הגנה וחסימה, על מערכות ארגוניות ומכשירי אבטחת רשת שכללו תוכנות אנטי וירוס, חומות אש, מערכות סינון כתובות אתרים, מניעת התקפות, שירותי ארגז חול ודומיהם, המעבר לעבודה היברידית חייבה ניהול משתמשים ופתרונות חדשים רוחביים שייתנו מענה לכל חלקי המערכת.

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

goal of zero trust security

כניסה לעולם ה-Zero Trust

המעבר לעבודה היברידית העלה את אתגרי האבטחה ואת הצורך בפתרונות טובים יותר לעומת אלו המיושנים. אבטחה מבוססת מיקום כבר לא יכולה לתת את המענה הנדרש ובמקומה נכנסת אבטחת Zero Trust. המשמעות של Zero Trust היא יצירת רשת מאובטחת פרטית הנגישה לכל אחד על פי תנאים שנקבעו מראש. זוהי גישה אשר מפחיתה את מספר האפליקציות הציבוריות ובו זמנית מפחיתה באופן משמעותי את כמות ההתקפות על הארגון.

גישת Zero Trust צברה תאוצה כשבתחילת הדרך הצורך העיקרי היה החלפת השימוש ב-VPN אך עתה ברור כי היא מספקת בקרת אבטחה ברמה הגבוהה ביותר. Zero Trust מונעת תנועה שאינה מורשת, מצמצמת את כמות האפליקציות הפתוחות בפני כל משתמש, מגבילה שימוש למורשים בלבד והופכת את הגישה לפשוטה ויעילה. מודל האבטחה הישן אינו יכול לתת מענה בעולם החדש והוא מוחלף בגישת Zero Trust.

המעבר לעולם Zero Trust מאפשר לארגונים ותאגידים להחליף את תשתית האבטחה הישנה והלא יעילה לצרכים החדשים, לרשת ענן מבוססת זהות. הארגונים יכולים לצמצם או להרחיב הרשאות וכל זאת באמצעות ניהול זהויות וגישה. מנהלי ה-IT, המנהלים והעובדים נהנים כולם מתפקוד רציף, פשוט והכי חשוב, מערכת מאובטחת שמאפשרת להם לבצע את המוטל עליהם בצורה אינטואיטיבית.

עידן Zero Trust – לאן מועדות פנינו

הדרך הטובה ביותר לנסות להעריך לאן מועדות פנינו היא לחקור את ארכיטקטורת Zero Trust. הטמעה של כל פעולה עומדת להיות פשוטה יותר וכל המערכות עומדות להיות משולבות זו בזו בצורה חלקה כך שתתאפשר עבודה רציפה. הדרך החדשה מספקת גישה למשאבי הארגון, ניהול הרשאות בזמן אמת וכל זאת תוך כדי ביצוע בקרת אבטחה מתמדת. 

עידן Zero Trust מציע גישה הוליסטית לאבטחת מידע. במקום להתייחס לכל חלק בנפרד ובתוך כך: אפליקציות, חיבורי נתונים, אבטחה ועובדים, כולם מקבלים התייחסות כוללת ובו זמנית, בצורה מאוחדת. Zero Trust מציע אבטחת כל המשאבים וכל תעבורת המידע כשאין זה משנה באיזו אפליקציה נעשה שימוש ומהיכן. 

העתיד מכוון אל עבר יכולות אבטחה גבוהות, רוגע ועבודה רציפה וטבעית. Zero Trust עוסק בבחינה של המערכות, ניטור, בדיקה, ניתוח וביצוע פעולות. האינטראקציות של כלל המערכות והאפליקציות טבעיות, מאובטחות ומספקות שליטת אבטחה מלאה בכולן, בו זמנית, ממקום אחד. 

Zero Trust וניהול זהויות עובדים יחדיו

ניהול זהויות משמש כאבן יסוד ביישום Zero Trust. ארגונים זקוקים לניהול זהויות כדי לתאר את תפקידים, לשלוט ולנהל את הגישה של העובדים, הלקוחות, הקבלנים ובכלל זה האפליקציות ושירותי ה-SaaS. שרתים, בוטים, מערכי נתונים ואחרים ניתנים לשינוי על פי הצורך וניהול זהויות הוא הדרך ליצור את הקשר בין הגורמים השונים. Zero Trust וניהול זהויות עובדים יחדיו ויוצרים חווית משתמש טובה תוך כדי אבטחת מידע חזקה.  

יוניקלאוד מיישמת את מערכת Okta לניהול זהויות ובכך מאפשרת לארגונים ליהנות מאבטחת סייבר גבוהה ומהתשתית הניהולית הטובה ביותר. Zero Trust וניהול זהויות משתלבים אחד בשני ומספקים את הפתרון שמשלב בין כל המרכיבים יחדיו. השילוב של השניים מאפשר לכל ארגון להשתמש בבטחה בכל טכנולוגיה ויישום, מכל מקום ולדעת כי הוא מוגן בפני סכנות עכשוויות ועתידיות. 

שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם