Customer Identity Platform – כך תאפשרו ללקוחות להתחבר באופן מהיר, חלק ובטוח לאפליקציות הארגוניות

תוכן עניינים

תחום ניהול הזהויות הדיגיטליות בארגון הוא האתגר הגדול ביותר בכל הקשור לאבטחת מידע בענן, לרבות זהויות דיגיטליות של לקוחות הארגון ומשתמשים חיצוניים נוספים.

 

פלטפורמה לניהול זהויות לקוחות (Customer Identity Platform) מאפשרת ללקוחות הארגון להירשם לשירותים הדיגיטליים בכוחות עצמם תוך כדי שהיא מספקת להם חוויית התחברות חלקה, מהירה ובטוחה. פתרון הזדהות מתקדם מאפשר לארגון לנהל זהויות, העדפות ודאטה של לקוחות במקום אחד ויחיד ובקנה מידה גדול – כולל האפשרות לגדול ולצמוח עוד ועוד.

אילו ארגונים צריכים פלטפורמה מתקדמת לניהול זהויות לקוחות?

בנימה כללית ניתן לומר שכל ארגון המספק ללקוחותיו גישה לאתרים, לאפליקציות, למשאבים ולשירותים הדיגיטליים שלו זקוק לפלטפורמה מסוג זה. ככל שעולה כמות הלקוחות הנוכחית ו/או הכמות הצפויה או הרצויה בעתיד כך עולה בהתאמה גם הצורך בשימוש בפלטפורמה מתקדמת.

 

מהן הפונקציות והמטרות של פלטפורמה לניהול זהויות לקוחות?

להלן המטרות המרכזיות של פלטפורמות לניהול זהויות לקוחות:

 

  • ליצור מאגר מידע אחד ויחיד המכיל דאטה ונתונים של לקוחות הארגון
  • להגן על זהויות, פרטיות ומידע של לקוחות בעת התחברות ובמהלך השימוש באפליקציות ארגוניות
  • לספק ללקוחות חוויית התחברות וחוויית שימוש נוחה, חלקה וידידותית מכל מקום ובכל זמן
  • להגדיל את כמות הלקוחות, להשיג לקוחות בקצב מהיר ולהגדיל את ההכנסות של הארגון
  • לאפשר ללקוחות להירשם לשירותים הדיגיטליים של הארגון + לשנות את ההעדפות וההגדרות של החשבון שלהם באופן עצמאי
  • לבנות מערכת יחסים חזקה עם לקוחות הארגון, לשפר את שביעות הרצון שלהם מהשימוש בשירות ולשמר אותם לאורך זמן
  • לאפשר לארגון לעמוד בדרישות רגולטוריות כמו אלו של רגולציות GDPR ו-CCPA
  • לאפשר לארגון לצמוח מבחינת כמות הלקוחות שלו מבלי להגביל את היכולת הפרקטית שלו לנהל זהויות וגישות משתמשים

מהם ההבדלים העיקריים בין פלטפורמה לניהול זהויות לקוחות ופלטפורמה לניהול זהויות עובדים?

ישנם קווי דמיון רבים בין פלטפורמה לניהול זהויות לקוחות (CIAM) ופלטפורמה לניהול זהויות עובדים (IAM), אך גם מספר נקודות בהן הפלטפורמות נבדלות האחת מהשנייה:

 

  • פלטפורמת CIAM מיועדת לניהול זהויות והרשאות גישה של משתמשים חיצוניים – לקוחות, ספקים, שותפים – וכו', בעוד פלטפורמת IAM מיועדת לניהול זהויות והרשאות של עובדים ומשתמשים פנים-ארגוניים
  • בעוד שמחלקת ה-IT היא המספקת גישה לעובדים, כשמדובר בפלטפורמת CIAM המשתמשים יכולים להירשם ולקבל גישה לאפליקציה הארגונית באופן עצמאי לחלוטין. בנוסף לכך באותה המידה המשתמשים יכולים לנהל את החשבון שלהם בעצמם ולעדכן שלל הגדרות פרטיות והעדפות אישיות
  • פלטפורמות המיועדות לניהול זהויות עובדים בד"כ מתמקדות ביעילות תפעולית ונבנות מהפנים לחוץ (inside-out software development), אך לעומת זאת פלטפורמות המיועדות לניהול זהויות לקוחות מתמקדות בראש ובראשונה בחוויית השימוש של המשתמשים ונבנות עפ"י מתודולוגיית outside-in software development
  • פלטפורמות לניהול זהויות לקוחות מיועדות להגנה מפני מתקפות סייבר שונות באופן חלקי מאשר אלו של ניהול זהויות עובדים
  • יכולת הסקאלביליות של פלטפורמות CIAM גדולה בהרבה מאלו של פתרונות IAM מהסיבה הפשוטה שכמות הלקוחות עשויה וצפויה לגדול באופן גדול בהרבה מכמות העובדים בארגון

כיצד לבחור פלטפורמה לניהול זהויות לקוחות?

כשאתם באים לבחור Customer Identity Management Platform לארגון שלכם, מומלץ לוודא ש-

 

  • שימוש בפלטפורמה יאפשר לכם לעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות הרלוונטיות והנדרשות בתחום ו/או בתעשייה בה הארגון שלכם פועל
  • הפלטפורמה תאפשר לארגון לגדול ולצמוח ללא מגבלה ותוכל לתמוך בכמות הולכת וגדלה של לקוחות
  • הפלטפורמה כוללת מגוון אפשרויות להתחברות והזדהות מהירה כמו הזדהות ללא סיסמא והתחברות באמצעות חשבונות סושיאל
  • היא פשוטה וקלה לתפעול ולהרחבה, ניתן לבצע בה התאמות אישיות ולערוך שינויים, בדיקות וביקורות ללא צורך בכתיבה של הרבה שורות קוד (וכך לחסוך זמן רב למפתחים)
  • תוכלו לאבטח באמצעותה את התקשורת בין ה-APIs של הארגון ובין אפליקציות צד-שלישי שאינן קומוניקטיביות כמו CLIs, daemons ו-app servers
  • ניתן להטמיע את הפלטפורמה במערכות הארגוניות בין אם בענן או on-premise
  • הפלטפורמה יכולה להתממשק למערכות ואפליקציות ארגוניות רלוונטיות לרבות מערכת ERP ו/או מערכת CRM

 

ניהול זהויות לקוחות באמצעות Okta Customer Identity Cloud

אמנם ארגונים מזהים את אוקטה עם כל הקשור לעולם ניהול זהויות והרשאות עובדים, אך לאחר שרכשה את Auth0 יש לה הרבה מה להציע גם בכל הקשור לניהול זהויות לקוחות. הודות לשילוב הכוחות בין החברות נוצרה Okta Customer Identity Cloud – פלטפורמת CIAM מתקדמת ומובילה שמאפשרת לארגונים לספק גישה לכל מי שאמורים לקבל גישה – אך לא פשוט לכל אחד.

היתרונות של Okta Customer Identity Cloud

להלן היתרונות המרכזיים שמגלמת בתוכה הפלטפורמה המתקדמת של auth0 & Okta:

 

חווית שימוש חלקה ואינטואיטיבית – לקוחות הארגון יכולים להתחבר לאפליקציות הארגוניות באמצעות חשבונות סושיאל (Social Login), ללא סיסמא (Passwordless authentication) ו/או באמצעות התחברות אחת ויחידה בבת אחת לכל האפליקציות הארגונית (Single Sign-On).

 

אבטחת מידע ברמה גבוהה – אבטחת הגישה, המידע והזהויות של הלקוחות באמצעות יכולות כגון אימות כפול וחזק (Strong multi-factor authentication) ויכולת להתחבר ללא סיסמא. באמצעות Okta Customer Identity Platform ניתן להגן על משתמשים מפני שלל מתקפות זדוניות כגון פישינג, התקפות Brute Force והתקפות על סיסמאות.

 

עמידה בכל דרישות הרגולציה – באמצעות הפלטפורמה המתקדמת של Okta הארגון יכול לעמוד בהצלחה בכל הדרישות הרגולטוריות הרלוונטיות בתעשייה בה הוא פועל.

 

יצירת אמת ארגונית אחת – auth0 מאפשרת לארגון ליצור מרכז מידע וניהול אחד, יחיד ועקבי לניהול כל הזהויות וכל ההרשאות של כל המכשירים וכל הלקוחות.

 

מקסום פרודוקטיביות המפתחים – שימוש בפלטפורמה חוסך למפתחים כתיבה של הרבה שורות קוד. באופן זה היא חוסכת להם זמן רב ומאפשרת להם להתפנות לטיפול בפרויקטים אחרים וכך הארגון יכול למקסם את הפרודוקטיביות וההשפעה של המפתחים שלו.

 

צמיחה עסקית – הפלטפורמה מאפשרת לארגון להפוך למודרני, להשיג לקוחות חדשים, לבנות מערכת יחסים חזקה עם לקוחות, להגדיל רווחים והודות לכך להשיג צמיחה עסקית משמעותית.

 

הטמעה קלה – קל ומהיר להטמיע את הפלטפורמה הן on-premise והן בענן.

הטמעה קלה ומהירה של Okta Customer Identity Cloud עם Unicloud

באופן כללי בהחלט ניתן לומר ש-Customer Identity Platform היא בגדר פתרון חובה לארגונים מודרניים שמנהלים זהויות של לקוחות ומשתמשים חיצוניים. בתוך כך הפתרון של אוקטה הוא הפתרון המוביל והמתקדם ביותר ומיועד בפרט לארגונים המעוניינים להפוך למודרניים ולהתנהל כמו שארגון יכול וצריך להתנהל בשנת 2023. באמצעותה תוכלו להעניק למשתמשים חווית שימוש חלקה ואינטואיטיבית מבלי להתפשר על רמת האבטחה, לחסוך זמן למפתחים ולהגדיל את הכנסות הארגון.

 

הפלטפורמה מספקת את הפתרון האידיאלי ללקוחות, לארגון ולמפתחים ודואגת לאינטרסים של כל הצדדים המעורבים.

 

אנחנו בחברת יוניקלאוד נספק לכם הטמעה מהירה ותמיכה שוטפת ומלאה ב-Okta Customer Identity Cloud וזאת ע"י צוות מוסמך, מיומן ובעל ניסיון רב. כדאי לדעת שיוניקלאוד היא ה-Elite Partner היחיד של אוקטה בישראל והיחידה שהיא בנוסף לכך גם Service Delivery Partner של החברה. ע"י השילוב המנצח בין Okta & Unicloud הארגון שלכם יוכל ליהנות מכל יתרונות הפלטפורמה תוך זמן קצר ולנצל אותה באופן מקסימאלי.

 

לקבלת מידע נוסף ותיאום הדגמה אישית ניתן לפנות אלינו במספר 079-555-5917 או לחילופין להשאיר פרטים ונשוב אליכם בהקדם.

שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם