כיצד השימוש ב-SSO עוזר לארגונים לעבור לעבודה בענן, מבלי להתפשר על רמת האבטחה?

תוכן עניינים

בזמנים בהם ארגונים רבים עוברים לעבודה בענן, מחלקת ה-IT נדרשת לשלב עוד ועוד אפליקציות לרשת. במצב זה, משתמשים יכולים לגשת ליישומי הענן שלהם מכל מכשיר ומכל מקום ואיומי אבטחת המידע הופכים ניכרים ומכבידים. על מנת להבטיח כיום את אבטחת המידע, על הארגון לחדש את תשתיות אבטחת המידע שלו תוך שליטה מלאה על שמירה וטיב הסיסמאות, או, לחילופין, להסיר לחלוטין את האפשרות לשילוב של מספר רב של סיסמאות. ניהול זהויות בענן הוא פתח לאתגרים והתמודדות חדשות עבור הארגון. מערכת הזדהות אחודה (SSO) יכולה להוות פתרון אידיאלי במצבים אלה.


מערכת ההזדהות האחודה (SSO) של Okta מקדמת את התפתחות מערך ומדיניות האבטחה בארגון.
מערכת ההזדהות האחודה (SSO) של Okta מקדמת את התפתחות מערך ומדיניות האבטחה בארגון.

ריבוי סיסמאות – פתח לפרצת אבטחה

האדם הממוצע צריך לזכור לפחות עשר סיסמאות בכל יום, ושוכח בממוצע שלוש סיסמאות בחודש. כמעט 40% מהמשתמשים עושים שימוש חוזר באותן שתיים עד ארבע סיסמאות קבועות בכל החשבונות שלהם ו-10% משתמשים בסיסמה אחת קבועה, ללא מערכת הזדהות אחודה. גניבת זהות על ידי האקרים ומתקפות סייבר מתאפשרת היום בעיקר בשל כשלים אנושיים שכאלה. ואכן, הנתונים מצביעים על כך שמעל 80% מאירועי מתקפות הסייבר מקורם בגורם האנושי – עובדים שנופלים בפח בחוסר מודעות. לפיכך, זיהוי באמצעות סיסמה וריבוי סיסמאות למשתמש בארגון מהווים נקודת תורפה משמעותית לאבטחת המידע בארגון.


מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

כיצד SSO מסייע לארגון לעבוד בצורה יעילה בענן?

היישומים מבוססי הענן הרווחים כיום מאפשרים מתן גישה לשירותים בארגון לפי דרישה. מתוקף תפקידה, מחלקת ה-IT מאפשרת גישה ליישומי הענן של המשתמשים מכל מכשיר ומכל מקום. אך לצד היתרונות הרבים, שימוש ביישומים רבים מבוססי ענן טומן בחובו אתגרים רבים ועלול לפגוע בחוויית המשתמש ולהגביר את העומס על מחלקת ה- IT. מצב שעלול להתבטא בסופו של יום בפגיעה ברמת אבטחת המידע.

בין האתגרים שנוכל למנות:

  • הצורך להטמיע כל יישום בנפרד דורש ממנהלי ה- IT זמן רב בכדי להבטיח התקנה נכונה. 
  • כל אחד מהיישומים מבוססי ענן דורש מערכת גישה וסיסמה משלו. ניהול הסיסמאות וזכירתן מהווה פתח לחוויית תסכול וסרבול עבור המשתמשים הארגוניים. 
  • ריבוי אפליקציות ארגוניות מבוססות ענן פירושו יותר צורך בסיוע מצד מחלקת ה- IT בארגון. 
  • דרישה מוגברת על מחלקת ה-IT לרכז את הניהול והפיקוח בקרב כלל המשתמשים, היישומים והמכשירים שלהם וקושי ניכר באכיפת פרקטיקות אבטחת מידע חזקות ואמינות. 

כיצד SSO מפחית חיכוכים בעת המעבר לענן?

SSO מספק לעובדים נקודת גישה אחת לכל היישומים שלהם בענן ובאפליקציות בכל המכשירים ומכל מקום. נקודה זאת חשובה במיוחד עבור חברות הפועלות במדינות רבות, ועם עובדים המפוזרים גיאוגרפית, או חברות עם מחלקות ארגוניות רבות.

עבור משתמשי הקצה, SSO מספק חוויה חלקה ועקבית המאפשרת להם לזכור רק סיסמה אחת. SSO למעשה מנטרל את בעיית "התעייפות" הסיסמאות ברחבי הארגון. בנוסף, SSO מציע למשתמשי הקצה יכולות איפוס סיסמאות בשירות עצמי. SSO מסייע למנהלי ה-IT לשמור על עלויות אבטחה תוך הימנעות מסיכונים.

הכירו את מערכת ההזדהות האחודה (SSO) של Okta

לקוחות מערכת ההזדהות האחודה (SSO – Single Sign On) של Okta נהנים ממנגנון ההזדהות החזקה של Okta הכולל יכולות הזדהות חזקה רבות ומגוונות מ OTP  (OTP – One Time Password) ועד זיהוי ביומטרי שמשנה את פני הארגון בהיבטים של יעילות, אבטחה וקידמה.

היתרונות שתמצאו במערכת של Okta:

  • SSO של Okta משמש כנקודת כניסה לכל היישומים, כולל תוכנות מדור קודם – מהלך שיכול להוזיל את העלויות ב -83% בהשוואה לתשתיות המקומיות.
  • עם פתרון ה-SSO של Okta למנהל ה- IT יש אפשרות ליותר מ- 6,000 אינטגרציות, מה שמאפשר הטמעה מהירה ובטוחה של יישומים חדשים. דבר זה חוסך למנהל ה- IT והארגון זמן וכסף לעומת הטמעות יישומים שלוקחות חודשים או רבעונים.
  • מערכת ההזדהות האחודה (SSO) של Okta מקדמת את התפתחות מערך ומדיניות האבטחה בארגון.


שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם