מדוע אנשי אבטחת מידע מעדיפים אימות דו שלבי?

תוכן עניינים

מנהלי ה-IT של היום נאלצים להתמודד עם לחצים ודרישות רבות, והגנה מפני מתקפות סייבר היא חלק קבוע מאסטרטגיית האבטחה של מחלקת ה-IT והארגון. על פי נתוני המחקר של ענקית התקשורת VERIZON, 81% ממקרי הגישה הבלתי מורשת למידע ונתונים בארגונים – מתחילים בגניבת זהויות והרשאות. פושעי סייבר משכללים את יכולותיהם מדי יום עם שיטות שהופכות חכמות ומורכבות יותר. לפיכך, מנהלי המערכת נדרשים להגן על הרשת בצורה איכותית, תוך שמירה על גישה נוחה. אימות דו שלבי (Multi Factor Authentication) מעניק אסטרטגיית אבטחה המגנה על פלטפורמות הארגון ועל המשתמשים כאחד, תוך צמצום המורכבות, הבטחת גישה נוחה והגברת הגמישות של עובדים ומשתמשים מרוחקים.


אימות דו שלבי מעניק אסטרטגיית אבטחה המגנה על פלטפורמות הארגון ועל המשתמשים
אימות דו שלבי מעניק אסטרטגיית אבטחה המגנה על פלטפורמות הארגון ועל המשתמשים

מדוע הארגון שלכם זקוק לאימות דו שלבי?

שימוש בסיסמה הווה עד כה הדרך הנפוצה ביותר לאימות זהות מקוונת, אך כיום, סיסמה מספקת הגנה מצומצמת ביותר. גניבת סיסמה היא משימה קלה ביותר עבור פושעי סייבר וללא אמצעי אימות נוספים, ניתן להשתמש בה בכדי להיכנס ליישומים ולמערכות עסקיות, ולזרוע הרס רב. על פי דוח חקירות פרצות המידע של Verizon משנת 2020, נתוני משתמש גנובים מהווים טקטיקה מובילה עבור האקרים לפריצות. בנוסף, עסקים קטנים ובינוניים משמשים מטרה אידיאלית עבור פושעי סייבר בשל רמת אבטחה כללית ירודה בהשוואה לחברות גדולות שתקציב אבטחת הסייבר שלהן גבוה יותר. לאור נתונים אלה ברור שלא די במערכות אנטי-וירוס וחומות אש מתקדמות ויש צורך באימות כפול של זהות המשתמש. לצד זאת, שימוש באימות דו שלבי בארגון דורש איזון בין אבטחת המידע ושמירה על אמון המשתמש מצד אחד, לבין הצורך בחוויית משתמש פשוטה, קלה ונוחה מן הצד השני.

מעניין? הצטרפו ל 30 דקות Demo עם מומחה Okta >>

כיצד מתבצע בפועל אימות דו שלבי?

בעידן הקורונה, כשיותר אנשים עובדים מהבית, אנשי אבטחת מידע בארגונים עובדים קשה על שיפור אבטחת המידע בארגון. אימות כפול בהתאמה אישית מאבטח את חשבונות המשתמשים באמצעות דרישה להוכחת זהות המשתמש בשתי דרכים לפני הענקת הגישה לחשבון, מידע רגיש, מערכת או יישום. בנוסף לגורם אימות ראשוני, כדוגמת הזנת שם משתמש וסיסמה, המשתמשים מתבקשים לספק גורם אימות נוסף לזהותם כדוגמת סיסמה חד פעמית (OTP) במסרון, דוא"ל או שיחת טלפון, שימוש בטוקן ועוד. אימות דו שלבי מסייע לארגונים בהגברת האבטחה, מניעת גניבת מידע או אובדן נתונים ומניעת גישה חיצונית לגורמים ללא הרשאות מתאימות.

ההזדהות הכפולה של Okta – הבחירה של מנהלי ה-IT

המגמות בעולם הסייבר כיום מחייבות גם ארגונים קטנים ובינוניים לאמץ ולהטמיע אמצעי אבטחה נוספים בכל רחבי הארגון ולא להסתפק בשימוש בסיסמה יחידה בלבד. ההזדהות הכפולה של Okta מספקת גישה מאובטחת ללא פשרות למידע העסקי ולנתונים הרגישים של הארגון. המידע העסקי והארגוני בטוח ומוגן באמצעות שילוב בין הזדהות חזקה, וחוויית משתמש שנשמרת יעילה ופשוטה במסגרת תהליך ההזדהות. אוקטה מאפשרת גמישות רבה לארגון באמצעות יצירת אימות דו שלבי בהתאמה אישית בהתאם לצרכי הארגון ותוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים כדוגמת ניהול גישה על פי הקשר, אימות ללא סיסמה, אימות מבוסס סיכונים ועוד.



שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם