האם הארגון שלכם ערוך להתמודד עם מתקפת סייבר?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות מתקפות סייבר על ארגונים וחברות הפכו בהדרגה יותר ויותר שכיחות. פריצת ההאקרים המתוקשרת לחברת הביטוח שירביט, הפנתה את הזרקור באחת אל הנושא החשוב והבוער הזה והכניסה חברות, מוסדות ורשויות רבים למתח וחרדה. את הנזק רב הממדים והמתמשך לחברה מעריכים כיום במאות מיליוני שקלים, כולל אובדן לקוחות ומוניטין וחשיפה לתביעות ענק. ואכן, מתקפת סייבר מעמידה בסיכון את נכסיו של הארגון, המידע האישי השמור במערכות הארגון ותדמיתו. על מנת לייצר אבטחת מידע איכותית והרמטית ככל האפשר והתגוננות מפני מתקפת סייבר, על הארגון לנקוט באמצעי הגנה פעילים ומתחדשים. מערכות ניהול האבטחה המתקדמות מבית Okta מסייעות לארגונים להגן על עצמם מפני מתקפות סייבר.

האם הארגון שלכם מצוי בסיכון מוגבר למתקפת סייבר?

כל ארגון או חברה המחזיקים מאגר נתונים כלשהו על לקוחותיהם, מבוטחיהם או עובדיהם מצויים תחת סיכון למתקפת סייבר. על פי נתוני מערך הסייבר הישראלי, לפחות רבע מהארגונים במדינה חוו מתקפת סייבר. על הכוונת של האקרים בימינו מצויים בעיקר חברות וגופים מתחום הרפואה, רשויות מקומיות, חברות ביטוח וחברות בתחום שוק ההון וההשקעות. ולמעשה, ניתן לומר כי מצויים בסיכון מוגבר הם גופים וארגונים המחזיקים במידע פרטי רב ומסמכים של לקוחות או מבוטחים ומציגים הגנת סייבר שאינה מוקפדת ואינה מתעדכנת באופן רציף. שרתי VPN בעלי חולשות, שרתי דוא״ל ארגוני שאינו מעודכן, טביעת רשת גדולה מן הנדרש או נהלי עבודה שאינם מוקפדים ומוטמעים היטב בארגונים מהווים חלק מפרצות האבטחה הפוטנציאליות.

מתקפת סייבר
מתקפת סייבר מעמידה בסיכון את נכסיו של הארגון, המידע האישי השמור במערכות הארגון ותדמיתו

כיצד המעבר לעבודה מרחוק חושף את הארגון למתקפות סייבר?

בחודשים האחרונים מאז התפרצות מגפת הקורונה אנו עדים לקפיצה משמעותית בכמות מתקפות הסייבר בישראל וברחבי העולם. המעבר המהיר והחד לשירות דיגיטלי ופתיחת הרשת הארגונית לעובדים מבתיהם הגבירו משמעותית את האיום על הגנות הרשת של חברות וחשפו ארגונים רבים יותר לפרצות אבטחה ולסיכון גבוה למתקפת סייבר. הקורונה יצרה שינויים ניכרים בדרך בה אנו צורכים מידע ושירותים בעולם והמעבר של חברות וארגונים למרחב הדיגיטלי מוביל במקביל גם לעלייה בשכיחות של מתקפות סייבר ומתקפות כופרה, כדוגמת המתקפה על שירביט. מתקפות אלה הפכו כעת לאיום ממשי ביותר עבור ארגונים מכל גודל וסוג.

כיצד ניתן להגן על הפרטיות של הלקוחות?

בשלב הזה ברור כי לא ניתן לזלזל באיום של מתקפת סייבר ושעל מנת להגן על הרשת הארגונית ופרטיות הלקוחות לא די לעשות שימוש במנגנוני אנטי-וירוס. ואכן, גם עסקים קטנים ובינוניים, שמחזיקים כמה עשרות עובדים מרחוק, חייבים להשקיע לכל הפחות כמה אלפי שקלים בשנה על אבטחת סייבר של הארגון על מנת להתגונן מפני הנזק העצום שעלולה מתקפת סייבר להמית עליו. וחשוב לזכור, על מנת לתקוף, כל מה שהאקרים זקוקים לו היא פרצה אחת, היעדר ניטור קבוע של מחלקת אבטחת מידע, וזמן. כמו כן, ידוע כיום כי מעל 80% מהאירועים מקורם בגורם האנושי – עובדים שנופלים בפח בחוסר מודעות. לפיכך, כל אדם בארגון חייב להיות מודע לסיכונים הכרוכים בפעולותיו השונות, וכיצד הן חושפות את הארגון למתקפה.

גלו כיצד Okta מסייעת לכם להתגונן מפני מתקפת סייבר

מערכות ניהול האבטחה המתקדמות מבית Okta מספקות לארגונים הגנה איכותית ומיטבית מפני מתקפת סייבר תוך הענקת חוויה דיגיטלית מתקדמת טכנולוגית, נטולת חיכוך ומותאמת אישית.

  • אימות כפול בהתאמה אישית Multi Factor Authentication: רבים ממקרי הגישה הבלתי מורשית למידע ונתונים בארגונים החלו בגניבת זהויות והרשאות. ההזדהות הכפולה של Okta מספקת התראה בגין דליפה או גניבה של סיסמה, איתור והצפת התנהגות חריגה, מתן גישה למכשירים עפ"י הגדרות אבטחת המידע הארגוניות, חסימת כתובות IP עפ"י צורך, זיהוי שרתי פרוקסי, הגנה מפני Brute Force Attack ו- Denial of Service’ Password Spraying  
  • מערכת ההזדהות האחודה (SSO – Single Sign On): לקוחות מערכת ההזדהות האחודה (SSO – Single Sign On) של Okta נהנים ממנגנון ההזדהות החזקה של Okta הכוללות יכולות הזדהות חזקה רבות ומגוונות מ OTP  (OTP – One Time Password) ועד זיהוי ביומטרי שמשנה את פני הארגון בהיבטים של יעילות, אבטחה וקידמה.
  • ניהול זהויות Customer Identity: גניבת זהויות ברשת מהווה איום מרכזי בהתנהלות הארגון. סיווג נכון של מידע ותהליכים עסקיים, הגנה מפני דליפה וחשיפת המידע בפני האנשים הנכונים בזמן הנכון בלבד מסיעיים לארגונים לנהל זהויות בצורה מאובטחת, פשוטה ויעילה.
  • Life Cycle Management: ניהול יצירת המשמשים/לקוחות/שותפים ,מחיקתם ומתן ההרשאות למשאבים הנכונים. כל אלו מתבצעים בצורה אוטומטית ממערכות ה HR (מערכות ניהול כ"א) ונוצרים ללא בעיות ומיידית במערכות השונות, וכך אתם אכן מיודעים שרק אתם יצרתם משתמש במערכת הכספים/שכר ולא גורם אחר. ולכן חשוב ביותר כי הפלטפורמות והכלים לאבטחת המידע בארגון יספקו מענה לניהול מחזור החיים של העובד על כל היבטיו. ולכן חשוב ביותר כי הפלטפורמות והכלים לאבטחת המידע בארגון יספקו מענה לניהול מחזור החיים של העובד על כל היבטיו.

 

אולי יעניין אתכם גם: עוברים לענן למען אבטחת המידע בארגון | הזדהות מאובטחת ללא סיסמא

 

שתפו אותנו:

מאמרים נוספים

צור קשר

מוצרים מומלצים

השאירו פרטים

והצוות המסור שלנו יצור עמכם קשר בהקדם